Möt kundkoordinatorn: Frida stärker teamet i helt ny roll
Algeco invigde under våren sitt banbrytande servicecenter i Umeå. En av de nyinflyttade medarbetarna är Frida Sjölander. Tillsammans med Algeco stärker hon företagets fokus på entreprenörsboende, med en helt ny roll som kundkoordinator.
– Jag såg platsannonsen och kände att ’det här är något för mig’, säger Frida.
Även om Fridas roll är helt ny för Algeco i Sverige, så kännetecknas hennes ansvar precis som kollegornas av att skapa utrymme. I Fridas fall skapar hon utrymme för kunden att fokusera på sitt uppdrag. Samtidigt som Algeco tar hand om lokalerna.
– Min roll innebär att jag förvaltar och utvecklar etableringar inom entreprenörsboende.
Och ordet utveckla är något som återkommer när hon berättar om varför hon valde att ansluta till Algeco i juni.
– Förutom ansvaret, lockade det mig att det är en ny roll för Algecos del och att få utveckla rollen med nuvarande nyckelkunder. Till en början med fokus på Norrland, på sikt över hela Sverige.
Utöver Frida är det som sagt kundernas behov som formar rollen. Det är en av anledningarna till att hon arbetar från Algecos nya servicecenter i Umeå.
– Med Umeå som utgångspunkt är jag närmare entreprenörsboendena och kunder i norr än resterande delar av service och förvaltningsteamet. Det gör att jag är mycket ute på projekten för att fånga upp frågor och säkerställa behov.
Vad är det bästa med att vara kundkoordinator på Algeco?
– Jag älskar kundkontakten. Inget möte är exakt likadant och variationen är fantastiskt rolig. Såklart också att hjälpa till för att lösa problem och möta behov på camperna. Jag ser verkligen fram emot att bygga vidare på Algecos långsiktiga kundrelationer.
Vill du komma i kontakt med Frida eller hennes team?