Containern blev inbjudande lounge på Carspect
En container som kundlounge? Den idén gjorde Salar Yalda, regionchef på Carspect, verklighet av. Nu möts kunderna av en inredd glascontainer när de ska lämna in bilen på besiktning i Länna.
För att kunna få till en besiktningsstation sökte Salar Yalda en speciallösning för kundmottagningen på Carspect i Länna. Han fann den i en isolerad glascontainer på 20 fot, som numera är inredd med såväl fåtöljer och mottagningsdisk som kaffe- och vattenmaskin.
– Det har blivit riktigt schyst. Containern är snygg och smälter in bra med omgivningen. Den ger oss chansen att använda våra lokaler till det som de är till för.
Valet av leverantör visade sig bli helt rätt.
– Jag tog kontakt med flera aktörer, även utomlands. Men jag fick bäst känsla av Algeco och det har fungerat riktigt bra hela vägen. De gav ett bra bemötande, svarade på frågor och gav inspiration till hur man kan använda containrar på andra sätt, säger Salar.
Är det här ett upplägg som ni kommer att fortsätta med?
– Ofta etablerar vi besiktningsstationer på trångbodda ställen. Därför är den här containern så bra. Det skapar nya etableringsmöjligheter och vi tar med lösningen i framtida planer. Kanske kan vi framöver även använda en container till personalutrymmen, säger Salar.
Vad säger kunderna?
– De verkar helt klart gilla den. Det är lite ovanligt, men det är ett bra alternativ när det inte finns möjlighet och yta för att ha kundmottagningen i samma utrymme som besiktningshallen.