Suzuki bygger varumärke med läcker glascontainer
Det gäller att tänka till för att sticka ut i eventbranschen. Det kan Simon Johansson intyga. Genom sitt företag har han ansvar för att promota Suzuki i Sverige – och han gör det med hjälp av en glascontainer från Algeco.
– Det är en väldigt fiffig lösning, säger han.
Nämn den japanska biltillverkaren Suzuki och paralleller dras snabbt till den äldre målgruppen. Men det ska det bli ändring på. Företaget Simon Promotion har fått uppdraget att marknadsföra märket mot den yngre, urbana och kvalitetsmedvetna målgruppen. De gör det bland annat genom att exponera varumärket vid den populära skidresorten i Stöten.
– Vi har jobbat lite med containrar innan och nu såg vi möjligheten att investera i en som vi äger själva. Jag har tittat på olika lösningar, men när jag fick kontakt med Martin Månulv på Algeco kändes det som att vi pratade samma språk. Det blev affär, säger Simon Johansson, som driver företaget.
Containern på 20 fot har två glasade sidor och en modern, inbjudande inredning som lockar nyfikna, potentiella bilköpare.
– Utöver att exponera bilar utanför containern ingår det också i vårt uppdrag att hålla provkörningsevent, dela ut giveaways och finnas tillgängliga för frågor. Självklart kan kunderna dessutom teckna avtal på en bil direkt i containern, säger Simon.
Destinationen i Stöten är välbesökt. Under säsong lockas över en kvarts miljon människor till skidåkning och andra vinteraktiviteter. Men Simon har planer för containern även under sommarhalvåret.
– Suzuki syns på så många fler ställen. Inte minst Lidingöloppet, dit vi mycket väl kan ta med containern. Sedan har vi alla möjligheter att erbjuda den till fler av våra kunder och event.
– Jag är säker på att den vi kommer ha stor nytta av den vid fler av våra etableringar.
Det går inte att ta miste på att Simon är nöjd med köpet.
– Det är en väldigt fiffig lösning. I eventbranschen är det ofta snabba bud och det märks tydligt att det är ett rutinerat gäng som jobbar på Algeco, säger han.